sr2logo
Xaris® Shop Box™ – bezobsługowy sklep przyszłości - Rzecz o Biznesie

Xaris® Shop Box™ – bezobsługowy sklep przyszłości

Xaris® Shop Box™ to bezobsługowy sklep, zainstalowany w dogodnie zlokalizowanym, przeszklonym kontenerze o powierzchni
16-32 m2. W ofercie dla klientów może być nawet 1000 pozycji asortymentowych.

6Zadowolony klient

Schemat działania bezobsługowego sklepu typu convenience jest zarazem innowacyjny, jak i funkcjonalny dla klienta. Aby zrobić szybkie zakupy, bez stania w kolejce, klient Xaris® Shop Box™ instaluje dedykowaną aplikację i rejestruje w niej swoją kartę kredytową. Drzwi do sklepu otwierają się po zeskanowaniu poprzez aplikację umieszczonego na nich kodu QR. Po otwarciu drzwi, nad przebiegiem zakupów czuwa Centrum Obsługi Zdarzeń za pomocą systemu kamer CCTV. Klient może dokonać zakupów wybierając z 1000 dostępnych w sklepie produktów spożywczych oraz produktów typu non-food i płacąc za nie w sposób znany już klientom kas samoobsługowych. Po wybraniu interesujących produktów klient podchodzi do stanowiska kasowego, skanuje kody kreskowe wybranych przez siebie towarów i porównuje na monitorze obok kasy zeskanowane produkty oraz kwotę do zapłaty. Po zaakceptowaniu rachunku w aplikacji płatność za zakupy pobierana jest z przypisanej do profilu klienta karty kredytowej. Korzystanie z bezobsługowego sklepu jest nie tylko szybkie i wygodne, ale w pełni intuicyjne.

Zintegrowane technologie Xaris®

Cechą charakterystyczną Xaris® Shop Box™ jest całkowita automatyzacja poprzez zintegrowane technologie obiektowe wchodzące w skład rozwiązania Xaris®.
Xaris® Digital Content Manager™ to technologia umożliwiająca zarządzanie muzyką tła, komunikatami głosowymi oraz cyfrową komunikacją marketingową audio i wideo oraz personalizowanie odtwarzanych treści reklamowych. Dzięki systematycznie zbieranym, analizowanym i aktualizowanym informacjom o zwyczajach zakupowych poszczególnych klientów, sieci handlowe otrzymują narzędzie do efektywnego i w pełni spersonalizowanego wykorzystania strategii up-selling i cross-selling. Co więcej, sieć handlowa ma możliwość zarządzania komunikatami reklamowymi oraz muzyką tła, która sprawia, że zakupy przebiegają w przyjemnej atmosferze, centralnie – przez aplikację umożliwiającą dowolne grupowanie obiektów, wyznaczanie harmonogramów odtwarzania materiałów audio i wideo w pojedynczych sklepach lub ich zbiorach. Zestawy komunikatów głosowych oraz dynamicznie zmieniane treści wideo wyświetlane na monitorach w sklepie i jego witrynie pozwalają na skuteczną komunikację z klientem. Rozwiązanie Xaris® Smart Safety™ daje możliwość centralnego zarządzania systemem z poziomu aplikacji, cały obszar sklepu jest monitorowany, a obraz z każdego obiektu przekazywany jest w czasie rzeczywistym do Centrum Obsługi Zdarzeń. Jednocześnie system kontroli dostępu umożliwia wejście do sklepu dezaktywując zamek w drzwiach. Dzięki temu zakupy w bezobsługowym sklepie są z punktu widzenia sieci handlowej bezpieczniejsze niż w tradycyjnym sklepie, ponieważ każdy klient, poza tym, że nie jest anonimowy, ale zidentyfikowany poprzez aplikację Xaris® Shop Box®, to jego zakupy są monitorowane na bieżąco przez operatorów Centrum Obsługi Zdarzeń.
Aplikacja Xaris® Shop Box™ pozwala nie tylko na wejście do sklepu i dokonanie płatności za zakupy, ale daje sieciom handlowym możliwości kojarzone do tej pory głównie ze sklepem internetowym – tworzenia dedykowanych promocji na bazie wcześniejszych koszyków zakupowych, generowania raportów na podstawie historii zakupów oraz kontroli stanu asortymentu według predefiniowanych ustawień. Uzupełnienie asortymentu może mieć miejsce np. po wyczerpaniu określonego poziomu ilości pozycji asortymentowych.
Integralnym elementem obsługi technologii Xaris® Shop Box™ jest działające 24/7 Centrum Obsługi Zdarzeń. Operatorzy Centrum Obsługi Zdarzeń w czasie rzeczywistym mogą monitorować technologie na obiekcie oraz mieć podgląd na wszystkie kamery CCTV w sklepie, dzięki czemu mogą pełnić nadzór nad procesami odbywającymi się na każdym z obiektów i reagować na wszelkie nieprawidłowości według określonych procedur. Do zadań operatorów Centrum Obsługi Zdarzeń należy także pomoc w zakupach i doradztwo, a jeśli będzie taka potrzeba, wysłanie serwisanta czy też patrolu ochrony na obiekt. Klient w każdej chwili może nawiązać z nimi rozmowę poprzez wciśnięcie przycisku znajdującego się przy stanowisku kasowym, korzystając z wbudowanego mikrofonu oraz głośników. Dzięki wsparciu Centrum
Obsługi Zdarzeń 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, klient sieciowy – operator Xaris® Shop Box™ – może mieć pewność, że każde zdarzenie na każdym obiekcie zostanie natychmiast obsłużone według ustalonych wcześniej procedur.

Rewolucja w branży retail

Czy bezobsługowe sklepy to przyszłość branży retail? Odpowiada Michał Dziadosz – dyrektor departamentu sprzedaży Signal Group, dostawcy rozwiązania Xaris® Shop Box®: – W branży retail sukces ukryty jest w szczegółach, dlatego największe sieci handlowe poszukują rozwiązań dla swoich klientów dopasowanych na tu i teraz. Od lat analizują zachowania konsumentów, ich przyzwyczajenia zakupowe i wpływ zmieniających się czynników na zmiany sprzedaży w swoim sklepie. My proponujemy rewolucję – to sklep będzie tam, gdzie są jego klienci i dzięki mobilności może być dostępny wtedy, kiedy klienci go potrzebują. Samoobsługowe kontenery handlowe można zlokalizować latem w okolicach plaż, a np. podczas ważnych zawodów sportowych w bliskości stadionów. Zakupy w modelu self-service to przyszłość branży retail, a rozwiązanie Xaris® pozwala wykorzystać technologie, które sprawdzają się w tradycyjnych sklepach na zupełnie nowej płaszczyźnie. Dzięki naszemu doświadczeniu w zakresie integracji technologii obiektowych jesteśmy w stanie dopasować model Xaris® Shop Box™ do indywidualnych oczekiwań klientów sieciowych.

You may also like...

Informujemy, że osoby identyfikujące się nazwą tytułu Laur Konsumenta/Klienta proponujące nabycie znaku w kwocie 500zł nie są w żaden sposób związane z organizatorem konkursu Laur Konsumenta/Klienta, a ich działania mają charakter wyłudzenia. Prosimy o zgłaszanie wszelkich prób kontaktu w wyżej wymienionych przypadkach.