sr2logo
LUX MED – pracujemy dla zdrowia - Rzecz o Biznesie

LUX MED – pracujemy dla zdrowia

Już od ponad 20. lat LUX MED dba o zdrowie swoich pacjentów. Dokładając wszelkich starań, by znajdujące się pod opieką specjalistów osoby były zadowolone, czuły się bezpiecznie i wiedziały, że mogą liczyć na pomoc oraz poradę. Dzięki zaufaniu pacjentów oraz profesjonalnej kadrze dziś LUX MED może poszczycić się mianem lidera prywatnych usług medycznych w Polsce. To właśnie dbałość o tych, którzy na co dzień pracują na ten sukces zaprocentowała uzyskaniem przez firmę wyróżnienia w ogólnopolskim projekcie Solidny Pracodawca 2016, co potwierdza najwyższe standardy ich działań.

Bez nazwy-3

Z Dorotą Sawicz, dyrektorem personalnym firmy LUX MED, rozmawia Tina Dej.

– Firma LUX MED powstała w latach 90. Jak oceniają Państwo ten okres i zmiany, jakie zaszły w firmie na przestrzeni lat?
– Nasz rozwój wiąże się ściśle z rozwojem rynku usług medycznych w Polsce. LUX MED zaczynał od jednej placówki w Warszawie, dzisiaj mamy ich blisko 200 w całej Polsce. Świadczymy kompleksowe usługi medyczne od POZ, przez specjalistykę ambulatoryjną, diagnostykę, hospitalizację aż po opiekę długoterminową. Chcemy, aby pacjent był pod naszą opieką na każdym etapie profilaktyki i leczenia. Cały czas tworzymy też nowe miejsca pracy. Jesteśmy bardzo dużym pracodawcą nie tylko z perspektywy rynku medycznego, ale generalnie polskiej gospodarki. Obecnie zatrudniamy już prawie 14 000 osób w całej Polsce, z czego personel medyczny stanowi połowę.
– Zdobyliście wyróżnienie w tegorocznej edycji projektu Solidny Pracodawca Roku. Czym dla Państwa jest to wyróżnienie oraz solidność zatrudnienia?
– Bycie pracodawcą to ogromna odpowiedzialność, tym bardziej cieszę się z wyróżnienia i doceniam jego wagę. Mamy bardzo dużą stabilność zatrudnienia. Pracownicy cenią pracę u nas i dobrze czują się w organizacji – często pracują z nami przez wiele lat. Grupa LUX MED rozwijała się w dużej mierze poprzez konsolidację rynku medycznego. W trakcie procesu integracji przyświecało nam hasło „Kilka tradycji, jeden zdrowy cel”. Z każdej spółki, która do nas dołączała, chcieliśmy czerpać najlepsze praktyki i zawsze byliśmy otwarci na inicjatywy naszych pracowników. Ja sama ogromnie dużo czasu poświęcam na spotkania z pracownikami różnych szczebli i regularnie odwiedzam nasze placówki. Dla nas ludzie, którzy tworzą zespól LUX MED, są niezwykle ważni, bo każdy pracownik ma wpływ na jakość obsługi pacjenta. Człowiek, który naprawdę lubi swoją pracę, będzie lubiany przez pacjenta. I tylko jemu pacjent zechce zaufać i powierzyć swoje zdrowie.
– Istotną część Waszej kadry stanowią lekarze, którzy często zatrudnieni są również w innych miejscach. Czy oznacza to, że taki zespół jest trudniejszy w zarządzaniu?
– W Grupie LUX MED pracują osoby w różnym wieku i z bardzo różnych branż. Różnorodność zespołu to wyzwanie, ale przede wszystkim nasza przewaga. Zatrudniamy wielu młodych ludzi w bezpośredniej i telefonicznej obsłudze pacjentów, informatyków, są wśród nas studenci i absolwenci. Niewiele osób wie, że w naszym dziale IT pracuje ponad 300 osób. Z drugiej strony mamy doświadczony zespół lekarzy, a więc pełen przekrój generacji i specjalizacji. Oczywiście, lekarze to grupa zawodowa, która bardzo często ma więcej niż jednego pracodawcę, ale dla dużej części naszych medyków LUX MED jest podstawowym miejscem pracy. Dążymy do tego, aby grupa ta była możliwie największa, choć mamy pełną świadomość, że lekarzy w Polsce jest za mało i muszą oni pracować w kilku miejscach jednocześnie.
– Czy może Pani wymienić inicjatywy dotyczące rozwoju pracowników i opowiedzieć o nich parę słów?
– Absolutnie unikatowe na rynku są możliwości stwarzane przez nas pielęgniarkom i położnym. Umożliwiamy im rozwój kompetencji i samodzielności w stopniu niespotykanym w Polsce, choć dość powszechnym w krajach Europy Zachodniej. Możemy śmiało powiedzieć, że w tej dziedzinie wyznaczamy trendy. Takich inicjatyw jest więcej. Jesteśmy np. organizatorem licznych akademii medycznych, których uczestnicy premiowani są punktami Okręgowej Izby Lekarskiej. Odrębne akademie organizujemy również dla zespołów niemedycznych – przykładem jest np. akademia Działu Obsługi
Pacjenta.
– Na jakich założeniach i wartościach opiera się koncepcja prowadzonej w firmie polityki personalnej?
– Kultura naszej organizacji opiera się na dialogu i otwartej komunikacji. Wprowadziliśmy Politykę Otwartości, dzięki której pracownicy mogą sygnalizować nieprawidłowości oraz zgłaszać problemy. Na straży naszych zasad i wartości stoi Komisja Etyczna. Prowadzimy regularne badania zaangażowania, w których osiągamy bardzo dobre wyniki. Systematycznie wdrażamy różnorodne działania pro-pracownicze, część z nich to inicjatywy samych pracowników, które zgłosili nam w trakcie badań i spotkań. Wartości takie jak odpowiedzialność, bezpieczeństwo i troska towarzyszą nam tak w podejściu do pracowników, jak i pacjentów. Praca w oparciu o nasze wartości stanowi o stabilności i sukcesie LUX MED. Wpływa też na wzmacnianie więzi pracowników z firmą oraz korzystny klimat pracy sprzyjający rozwojowi i efektywności. Pracownicy mają wiele możliwości roz­woju i awansów w strukturach firmy. Wspieramy ich w zachowaniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Projekt „W stronę zdrowia” zachęca wszystkich do zdrowego stylu życia i stwarza ku temu warunki wewnątrz organizacji. Wydaliśmy „Bajki o zdrowiu” napisa­ne przez pracowników, które z okazji Dnia Dziecka zostały przekazane naszym maluchom. Organizujemy akcje szczepień przeciwko grypie oraz szkolenia z zakresu udzielania pierw­szej pomocy. Staramy się by to, co robimy wewnątrz organizacji było spójne z tym co robimy na zewnątrz – krótko mówiąc, pracujemy dla zdrowia. – Dziękuję za rozmowę.

You may also like...

Informujemy, że osoby identyfikujące się nazwą tytułu Laur Konsumenta/Klienta proponujące nabycie znaku w kwocie 500zł nie są w żaden sposób związane z organizatorem konkursu Laur Konsumenta/Klienta, a ich działania mają charakter wyłudzenia. Prosimy o zgłaszanie wszelkich prób kontaktu w wyżej wymienionych przypadkach.