sr2logo
Życie pod pewnym i trwałym dachem – Blachotrapez! - Rzecz o Biznesie

Życie pod pewnym i trwałym dachem – Blachotrapez!

Z Rafałem Michalskim – Prezesem Blachotrapez Sp. z o. o. rozmawia Paulina Gutowska

Panie Prezesie, Polacy po raz drugi wskazali Blachotrapez jako lidera branży pokryć dachowych. Gratuluję! To duży zaszczyt, ale i zobowiązanie…

AAAAA5Jesteśmy niezwykle dumni z otrzymanego wyróżnienia. Jest ono dla nas szczególnie ważne, ponieważ przyznają je sami konsumenci, a jak wiadomo ich opinia jest dla nas najcenniejsza. Bardzo za to klientom dziękujemy – ich uznanie motywuje nas do jeszcze większej pracy i wysiłku. Oczywiście jest to również deklaracja i zobowiązanie wobec odbiorców naszych produktów – musimy ciągle je ulepszać, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku. Zdajemy sobie jednak sprawę, że oferowanie coraz lepszych i bardziej innowacyjnych produktów jest ściśle związane z rozwojem własnej infrastruktury. W najbliższym czasie stoi przed nami kilka istotnych wyzwań: zamierzamy wybudować nowoczesną i w pełni zautomatyzowaną halę produkcyjną, wyposażoną w najnowocześniejsze technologie. Zdajemy sobie również sprawę, że aby konkurować na współczesnym rynku, trzeba dynamicznie reagować na zmieniające się trendy w budownictwie i rozwój nowych technologii, dlatego planujemy rozbudować nasze Centrum Szkoleniowe i przekształcić je docelowo w Akademię Dachu – miejsce szkoleń dekarzy oraz klientów. Uważamy, że szkolenia i ciągłe podnoszenie kwalifikacji jest absolutnie niezbędne. Ponadto angażujemy się w certyfikowane szkolenia dekarskie oraz jesteśmy, – jako jedyna firma z branży – oficjalnym partnerem klas dekarskich w szkołach zawodowych w Polsce. Zdajemy sobie sprawę, że siła naszej firmy leży również w dekarzach, bo to oni zamieniają zwykły, bezimienny kawałek blachy w czyjś dach nad głową, w element domu tak bliski każdemu człowiekowi. Dopiero połączenie najwyższej, jakości produktu z kunsztem i jakością montażu gwarantuje całkowity sukces.


Co jest największym atutem konkurencyjnym w branży pokryć dachowych? Człowiek, produkt, a może innowacje?

Trudno jest tutaj wyróżnić jeden z aspektów, ponieważ wszystkie trzy są niezwykle istotne i ściśle ze sobą powiązane. Dla firmy Blachotrapez kluczowy jest rozwój i innowacje – w tej kwestii nie mamy sobie równych. Wystarczy zapoznać się z portfolio produktowym naszej firmy i porównać je do firm konkurencyjnych. Wciąż staramy się podążać za najnowszymi trendami w budownictwie i architekturze tak, aby jakością i charakterem naszych produktów dawać jak najlepszą odpowiedź na zmieniające się oblicze współczesnego świata i ewoluujący gust klienta. Jednak poza stricte produktowym podejściem jesteśmy również firmą, która wciąż wprowadza innowacyjne technologie w zakresie produkcji oraz logistyki, zwłaszcza w kwestii rozwiązań dotyczących profilowania surowca. Na niektóre z nich posiadamy ochronę patentową przyznaną przez Urząd Patentowy RP. Jako producent gwarantujemy najwyższą dbałość o proces produkcji, dlatego tylko produkt wytworzony w zakładach Blachotrapez będzie zapewniał wysoką jakość, a także odporność i trwałość dachu na wiele pokoleń.

Oczywiście nie moglibyśmy realizować tych celów bez odpowiednich pracowników. Warto podkreślić, że duży wkład w rozwój produktowy i technologiczny naszej firmy ma Dział Handlowy i współpracujący z nim Dział Rozwoju. Mamy naprawdę świetnych ludzi, którzy znają się na swojej pracy i tylko dzięki temu każdy nowy produkt, który wprowadzamy na rynek, okazuje się sukcesem sprzedażowym.


Jeżeli mowa o produktach, Blachotrapez zaskoczył linią ogrodzeń premium. Konsumenci mogą liczyć na więcej nowości?

Projektując i wprowadzając na rynek linię ogrodzeń chcieliśmy stworzyć całościowy system rozwiązań wykończenia domu i jego otoczenia. Staramy się cały czas wychodzić naprzeciw potrzebom klientów, którzy realizują swoje marzenia o perfekcyjnym domu i sukcesywnie powiększać swoje portfolio produktowe. Klienci cały czas poszukują nowych rozwiązań w kategorii pokryć dachowych. Zwłaszcza Ci, którzy budują swój pierwszy dom, chcą żeby wyglądał wyjątkowo, był nie tylko funkcjonalny, ale również estetyczny i zgodny ze współczesnymi trendami. Jak wiadomo dach spełnia nie tylko funkcje ochronne, ale jest też swoistą wizytówką domu. Rozumiejąc te potrzeby staramy się cyklicznie wprowadzać do oferty nowości produktowe. Rynek jest bardzo dynamiczny i jeśli chcemy być konkurencyjni, to musimy cały czas otwierać przed klientami nowe możliwości. Dwa lata temu na rynku zadebiutowała Germania, która bardzo szybko odniosła wielki sukces sprzedażowy – świadczą o tym tysiące pokrytych nią dachów nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Już wkrótce planujemy po raz kolejny pozytywnie zaskoczyć klientów i pokazać nowy produkt, nad którym pracuje zespół naszych konstruktorów.


Z Rabki w Świat! Strategia firmy zakłada dalszą ekspansję na kolejne światowe rynki?

Blachotrapez ma silnie rozwiniętą gałąź eksportu. Nasze wyroby można kupić na terenie Słowacji, Czech, Węgier, Rumunii, Niemiec, Krajów Nadbałtyckich, a także na rynkach środkowego i dalekiego wschodu. Wciąż staramy się zwiększać udział eksportu w naszej sprzedaży, szczególnie gdy pomaga nam w tym jakość surowca, jaki stosujemy i międzynarodowa renoma naszych dostawców, w tym głównego dostawcy – firmy thyssenkrupp Steel Europe. Na dzień dzisiejszy jednak najważniejszym dla nas rynkiem, z którym wiążemy wielkie nadzieje, jest Polska. To rynek z dużym potencjałem, który w
ciąż ewoluuje, tworząc przestrzeń dla naprawdę sporych możliwości. Nasze doświadczenie rynkowe oraz niezwykle dynamiczny rozwój pokazują, że dzisiejsi klienci zaczynają odchodzić od bezimiennych produktów, wątpliwej jakości i nieznanych producentów, na rzecz renomowanych wyrobów znanych marek, takich jak Blachotrapez. Klienci coraz częściej wybierają markę sygnowaną przez konkretnego producenta, do którego mają zaufblachotrapez_logoanie. Dzięki temu otrzymują gwarancję, że dany produkt jest naprawdę dopracowany w każdym szczególe. Dach to poważny wydatek, a dzisiejszy klient chce, aby jego życie toczyło się pod pewnym i trwałym dachem, pod dachem na wiele pokoleń. Jestem głęboko przekonany, że my, jako Blachotrapez jesteśmy doskonale przygotowani, aby sprostać temu wyzwaniu.

You may also like...

Informujemy, że osoby identyfikujące się nazwą tytułu Laur Konsumenta/Klienta proponujące nabycie znaku w kwocie 500zł nie są w żaden sposób związane z organizatorem konkursu Laur Konsumenta/Klienta, a ich działania mają charakter wyłudzenia. Prosimy o zgłaszanie wszelkich prób kontaktu w wyżej wymienionych przypadkach.