sr2logo
Nowa jakość w obsłudze Klienta na stacjach benzynowych - Rzecz o Biznesie

Nowa jakość w obsłudze Klienta na stacjach benzynowych

Branża petrol zyskała nowe rozwiązanie, które optymalizuje procesy i ułatwia obsługę Klienta na nocnej zmianie. Xaris® Night Shift Sale pozwala skutecznie obniżać koszty działalności. Co ważne, zwiększa wygodę konsumentów i bezpieczeństwo pracowników na obiekcie. Karol Kończak, Dyrektor Departamentu Badań i Rozwoju w Signal Group, opowiada o innowacji technologicznej wprowadzanej wraz z wiodącym operatorem rynku petrol.

1– Jakie są główne cechy Xaris® Night Shift Sale i jakie korzyści za nim stoją?

– Skuteczność Xaris® Night Shift Sale potwierdził czołowy operator petrol w Polsce. Sprzedaż na nocnej zmianie do tej pory wiązała się z zaangażowaniem dużego budżetu operacyjnego przy mniejszym obrocie w porównaniu do transakcji dziennych. Nasze rozwiązanie zmniejsza koszty związane z obsługą konsumentów, tym samym przynosząc oszczędności operatorowi stacji. Dzięki systemowi, który wdrażamy, w nocy możliwa jest obsługa wymagająca tylko jednego pracownika na stacji benzynowej, przy jednoczesnym podniesieniu standardów bezpieczeństwa. System pozwala także eliminować straty na nocnych zmianach związane z kradzieżami. Dodatkowo zyskuje również konsument, ponieważ Xaris® Night Shift Sale zwiększa wygodę zakupów. W rozwiązaniu wykorzystujemy między innymi sprawdzone technologie komunikacyjne wypracowane z liderami rynku restauracji szybkiej obsługi typu DriveThru. Nasze kompetencje w tej dziedzinie wynikają z ponad 300 realizacji na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej.

– Wiem, że rozwiązanie jest spotykane na kilkudziesięciu stacjach benzynowych. Rozumiem, że projekt jest obecnie implementowany na dużą skalę?

– Tak. Pomyślne testy i pozytywne opinie poskutkowały wdrożeniem przez Klienta Xaris® Night Shift Sale na kolejnych obiektach. Najlepszą rekomendacją naszego produktu jest fakt, iż już od pierwszego dnia użytkowania operator stacji benzynowej widzi wymierne korzyści.

– W jaki sposób proponowane przez Państwa rozwiązanie buduje pozycję Klienta na rynku?

– Xaris® Night Shift Sale, dzięki swojej innowacyjności, zwiększa elastyczność działania stacji benzynowej na nocnej zmianie. Właśnie dlatego Klient szybciej od konkurencji reaguje na potrzeby rynku, zwłaszcza w kontekście lokalnego dopasowania obiektu do potrzeb konsumentów. Na szczególną uwagę zasługuje także fakt, że dzięki naszemu rozwiązaniu obiekt staje się bardziej bezpiecznym miejscem pracy, co wpływa na pozytywne postrzeganie operatora stacji benzynowej w relacji pracownik – pracodawca. Ponadto, indywidualne dopasowanie produktu do potrzeb konkretnego Klienta buduje jego pozycję konkurencyjną.

– Jakie jest zainteresowanie tym produktem innych Klientów na rynku?

– Popyt na tego typu produkty technologiczne w branży petrol ciągle rośnie. Do tej pory pozostali gracze w branży uważnie przyglądali się Xaris® Night Shift Sale. Od czasu wejścia produktu w fazę wdrażania, mamy już zapytania na temat implementacji u kolejnych Klientów. Niewątpliwie duży wpływ na takie ruchy ma przyjazna technologia i sprawny proces wdrożenia. Co istotne, nasz system jest intuicyjny, a pracownicy stacji benzynowych szybko adaptują się do jego obsługi.

– Signal Group jest znany z wielu rozwiązań technologicznych realizowanych dla liderów rynku Retail i HoReCa. Skąd zainteresowanie branżą petrol?

– Signal Group, podobnie jak rynek petrol, dynamicznie się rozwija. Prowadzimy szczegółowe badania i analizy, by proponować nowe rozwiązania produktowe, zanim jeszcze nasi Klienci odkryją na nie zapotrzebowanie. Wiemy, że branża petrol ma duży potencjał do rozwoju nowych technologii, dlatego skupiliśmy się na tym, by dostarczyć jej innowacyjne narzędzia. Wykorzystujemy nasze ponad 20-letnie doświadczenie oraz kompetencje pracujących u nas ekspertów. Właśnie dlatego rynek petrol zyskał ciekawy produkt pozwalający optymalizować koszty obsługi.

– W jakim kierunku zmierza rozwój nowych technologii dla Klientów biznesowych w Signal Group? Jakie cele stawiają sobie Państwo na przyszłość?

– Obecnie prowadzimy prace badawcze, które pozwolą nam na dalszy rozwój w branży petrol. Opracowywane przez nas propozycje dotyczą przede wszystkim badania lojalności konsumentów. Ten kierunek działania nastawiony jest na stworzenie precyzyjnego narzędzia – pomoże ono Klientom w budowaniu lepszych ofert promocyjnych, tym samym powiększy koszyk zakupowy. Każda nasza innowacja technologiczna dopasowana jest do potrzeb rynku. Tworzymy dedykowane propozycje produktowe zaprojektowane dla konkretnych Klientów, budując ich przewagę konkurencyjną.

Z Karolem Kończakiem, Dyrektorem Departamentu Badań i Rozwoju Signal Group, rozmawiała Barbara Piekarz.

 

You may also like...

Informujemy, że osoby identyfikujące się nazwą tytułu Laur Konsumenta/Klienta proponujące nabycie znaku w kwocie 500zł nie są w żaden sposób związane z organizatorem konkursu Laur Konsumenta/Klienta, a ich działania mają charakter wyłudzenia. Prosimy o zgłaszanie wszelkich prób kontaktu w wyżej wymienionych przypadkach.