sr2logo
Inicjatywa na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth - Strony Rynku

Inicjatywa na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth

6Od początku swojej działalności Nestlé wywiera pozytywny wpływ na społeczeństwo, działa na rzecz podnoszenia jakości życia, a także dąży do lepszej przyszłości. W tym celu firma tworzy stabilne, bezpieczne oraz pełne zaufania miejsce pracy. Nestlé pomaga planować i rozwijać kariery wewnątrz organizacji. Firma wspiera pracowników w godzeniu życia prywatnego z zawodowym i włącza ich w procesy decyzyjne. Konsekwentnie wspiera również zatrudnienie młodych. Dlatego pomaganie młodym we wchodzeniu na rynek pracy to jeden z priorytetów firmy. Problem bezrobocia wśród nich został dostrzeżony przez firmę Nestlé, która pod koniec 2013 r. ogłosiła Inicjatywę Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth. To pierwszy w historii, ogólnoeuropejski program na rzecz walki z bezrobociem w tej grupie, zainicjowany przez firmę prywatną – przedstawiciela świata biznesu, jakim jest Nestlé. Poprzez tę inicjatywę firma chce pomóc młodym ludziom odnaleźć się na rynku pracy, oferując im szanse na zdobycie doświadczenia zawodowego lub znalezienie wymarzonej pracy. Program Nestlé to uzupełnienie działań prowadzonych przez Unię Europejską oraz poszczególne kraje członkowskie, których celem jest zmniejszenie bezrobocia w tej grupie wiekowej. Jest to o tyle istotne, że współpraca sektora publicznego z prywatnym, który realnie tworzy nowe miejsca pracy, jest po prostu niezbędna w walce z tym problemem.

Nestlé Polska inwestuje w młodych

Początki inicjatywy w Polsce mają swoje korzenie w letnich praktykach w Nestlé. Firma już na kilka lat przed wystartowaniem europejskiej Inicjatywy Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth, wprowadziła u siebie program letnich praktyk. W tym roku już po raz 18. w warszawskiej centrali Nestlé Polska oraz fabrykach w Kaliszu, Nowej Wsi Wrocławskiej, Rzeszowie, Kargowej i Nałęczowie ruszył program 3-miesięcznych płatnych praktyk, na które w tym roku przyjęto 66 studentów i absolwentów. W ich trakcie uczestnicy zdobywają doświadczenie pod okiem mentorów Nestlé – specjalistów w swoich dziedzinach, a także doświadczonych menedżerów, służących radą w sferze rozwoju zawodowego. Każdy student dostaje swój własny projekt lub część projektu, za którego wykonanie jest odpowiedzialny. Na koniec praktyk zaprezentuje wyniki swojej pracy przed pozostałymi praktykantami. Nie koniec na tym. Zarząd firmy ceni głos młodych. Dlatego zaprasza reprezentantów praktykantów na specjalne spotkanie, podczas którego mają oni możliwość przedstawienia swoich opinii i spostrzeżeń na temat Programu Praktyk Letnich oraz na temat pracy w firmie Nestlé. Po zakończeniu praktyk Nestlé proponuje pracę najlepszym praktykantom, którzy będą mogli w ten sposób dołączyć do 5000 pracowników firmy w Polsce. W ten właśnie sposób trafił do Nestlé obecny dyrektor Działu Kulinariów i członek zarządu Nestlé Polska S.A., Maciej Kaźmierczak, który podczas pierwszej edycji „Letnich praktyk z Nestlé” był praktykantem w fabryce WINIARY.

Rezultaty Inicjatywy Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth

Inicjatywa Nestlé needs YOUth to działanie zakrojone na szeroką skalę, realizowane we wszystkich krajach europejskich, w których działa firma. Oferowane ścieżki rozwoju dla młodych obejmują wszystkie obszary jej działalności oraz wszelkie szczeble zatrudnienia – od operatorów w fabrykach po działy sprzedaży i stanowiska menedżerskie. Na początku inicjatywa zakładała stworzenie możliwości zatrudnienia przez Nestlé do końca 2016 roku 20 tys. Europejczyków do 30. roku życia. Połowa z nich miała otrzymać propozycję pracy, natomiast druga połowa – oferty praktyk i staży. W Polsce założenia programu przewidywały początkowo zatrudnienie i zrealizowanie praktyk zawodowych obejmujące prawie 800 osób. Szybko okazało się, że liczba ta zostanie znacznie przekroczona. Od 2013 roku, kiedy w Polsce wprowadzono inicjatywę, Nestlé wraz ze swoimi partnerami biznesowymi przygotowało aż 6 600 ofert zatrudnienia, praktyk i staży dla młodych! W samym Nestlé Polska od początku trwania inicjatywy zatrudniono blisko 1 500 młodych, a prawie 470 zostało objętych programem praktyk. Ponadto firma Nestlé Polska przeprowadziła 530 warsztatów i wykładów dla młodych w całym kraju.
Kontynuując sukces inicjatywy, Nestlé Polska zdeklarowało, że do 2020 roku utworzy 1300 szans zatrudnienia, praktyk i staży dla osób do 30. roku życia, w tym firma zatrudni 700 młodych osób i zorganizuje 600 praktyk i staży.
Nestlé docenione jako atrakcyjny pracodawca

O tym, że Nestlé wychodzi naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych pracowników i jest atrakcyjnym podmiotem na rynku rekrutacyjnym, świadczą liczne nagrody i wyróżnienia przyznane firmie właśnie przez młodych. W tym roku program Nestlé needs YOUth otrzymał „Srebrny Listek CSR” przyznawany przez tygodnik „Polityka” oraz Deloitte. Inicjatywa znalazła się również w gronie 10 wyróżnionych projektów, wspierających realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals – SDGs). Obydwa wyróżnienia to potwierdzenie odpowiedzialnego podejścia Nestlé Polska do prowadzenia biznesu.
Nestlé doceniają również praktykanci oraz studenci, którzy odwiedzają stanowisko międzynarodowej firmy podczas Dni Kariery oraz Absolvent Talent Days lub uczestniczą w warsztatach na uczelniach. Jak sami mówią, przy wyborze pracodawcy kierują się takimi czynnikami jak: dobra organizacja pracy, poszanowanie prawa pracy, stabilne zatrudnienie, przejrzysta ścieżka kariery zawodowej, możliwość awansu czy dodatkowe bonusy, jak prywatna opieka medyczna i karnet na zajęcia sportowe. Te kwestie oceniane są w rankingu Idealny Pracodawca TOP 100, który stanowi jedno z największych światowych badań opinii młodych na temat ich przyszłej kariery. W ostatnich latach dwa razy z rzędu, w 2014 i 2015 r., studenci wybrali Nestlé jako jednego z najbardziej pożądanych pracodawców w branży FMCG. Natomiast w 2014 r. Nestlé Polska S.A. zajęło 10. miejsce jako najbardziej pożądany pracodawca w kategorii „Biznes” i tym samym najwyższą pozycję wśród firm z branży spożywczej.

Inicjatywa zatacza szerszy krąg – Nestlé needs YOUth poza europejskimi granicami

Inicjatywa Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth przez wiele lat była działaniem prowadzonym wyłącznie w krajach europejskich, zyskując uznanie wielu regionalnych rządów i instytucji. Program Nestlé przyniósł realne rezultaty i wpłynął korzystnie na tworzenie miejsc pracy, praktyk zawodowych i staży dla młodych osób w całej Europie. Dzięki tym pozytywnym skutkom, w 2015 r. inicjatywa zatoczyła globalny krąg, a inicjatywa Nestlé needs YOUth została wdrożona w Meksyku. Jest to pierwsze pozaeuropejskie państwo, gdzie firma realizuje ogólnoświatową wersję Inicjatywy Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé Global Youth Initiative. Regionalny oddział firmy Nestlé zadeklarował stworzenie 3000 miejsc pracy dla ludzi młodych oraz przeszkolenie 500 osób w ramach praktyk w ramach tej inicjatywy. Dodatkowo, 300 000 meksykańskich studentów zostanie objętych zainicjowanym przez Nestlé programem doradztwa zawodowego – młodzi w jego ramach dowiedzą się, jak stawiać pierwsze kroki na rynku pracy. Programem zostały objęte obie Ameryki. Firma planuje stworzyć tam szanse zatrudnienia dla 900 000 młodych ludzi. W 2016 roku program Nestlé Global Youth Initiative został zainicjowany także na kontynencie afrykańskim. Dzięki temu do 2018 r. 3000 młodych Afrykańczyków skorzysta ze staży i praktyk w Nestlé, a 300 000 afrykańskich studentów zostanie przeszkolonych w ramach zajęć z doradztwa zawodowego.

Edyta Iroko, koordynator ds. mediów

Follow by Email
LinkedIn
Share