sr2logo
Sukces wypracowany wspólnie smakuje lepiej - Strony Rynku

Sukces wypracowany wspólnie smakuje lepiej

Specjalizujący się w obsłudze finansowej mikro i małych przedsiębiorców Idea Bank ma wiele powodów do dumy. Jego rozwiązania dla biznesu cieszą się globalną renomą, co potwierdzają liczne krajowe oraz międzynarodowe nagrody. Idea Bank to także atrakcyjne miejsce pracy, czego dowodzi przyznany po raz drugi z rzędu tytuł Solidnego Pracodawcy!

5Ponad 33 tysiące osób aplikujących na stanowiska i prawie 1200 nowo zatrudnionych pracowników – to bilans Idea Banku za 2016 rok. – Za sukcesami Idea Banku stoją ludzie i ich ogromny nakład pracy. Wszystkie etapy wdrażanych projektów są realizowane zespołowo. Każdy wspólnie wypracowywany sukces smakuje lepiej – łączy ludzi, dzięki czemu poprawia się efektywność działań i atmosfera pracy. Rekordowa miesięczna suma 60 mln zł wpłat w mobilnych wpłatomatach czy ponad 10 tysięcy odwiedzin Idea Hub w pierwszym półroczu 2017 roku – za tymi liczbami kryje się także zaangażowanie naszych pracowników – mówi Małgorzata Szturmowicz, członek zarządu Idea Banku.

Środowisko zorientowane na ambitnych pracowników

Innowacyjne otoczenie oraz świeże spojrzenie na prowadzenie biznesu przyciąga do Idea Banku wielu ambitnych, młodych ludzi. – Idea Bank aktywnie uczestniczy w targach pracy oraz dniach kariery organizowanych przez uczelnie wyższe. Nie boimy się zatrudniać studentów i świeżo upieczonych absolwentów, o czym świadczy średnia wieku pracowników wynosząca 30 lat. Zapewniamy im atrakcyjne warunki pracy oraz możliwość rozwoju – wyjaśnia Małgorzata Szturmowicz.
Pracownicy wykazujący się szczególną wiedzą, umiejętnościami i nieszablonowym sposobem myślenia mogą liczyć na docenienie. Pośród osób, które do obecnego stanowiska w strukturach Idea Banku doszły drogą awansu, znalazł się Jarosław Matoga, dyrektor sprzedaży Idea Banku. – Do Idea Banku aplikowałem za namową kolegi sześć lat temu. Szybko awansowałem na stanowisko starszego bankiera. W międzyczasie zaproponowałem współpracę kilku znajomym z Krakowa, przeszkoliłem i wdrożyłem ich w taki sposób, by oddział mógł mierzyć się z najlepszymi w Polsce – to przyniosło efekty. Pamiętam dzień, w którym mój przełożony zakomunikował mi, że przejmuję stery nad oddziałem. Czułem niesamowitą satysfakcję. Moja ciężka praca nad samym sobą zaowocowała kolejno rolą dyrektora regionalnego, a finalnie dyrektora sprzedaży. Teraz zależy mi, aby moi pracownicy – tak jak ja – mieli dobre warunki do rozwoju – mówi Jarosław Matoga.

Pomysły pracowników kluczem do innowacyjności

Każdy pracownik Idea Banku, mający pomysł na usprawnienie procesów zachodzących w banku, miał możliwość przedstawienia go w wewnętrznym konkursie „Mam Ideę” i wygrania cennych nagród. Do konkursu zgłoszonych zostało prawie 500 kreatywnych pomysłów, najlepsze z nich zostaną wcielone w życie. Jedną z nagrodzonych osób jest Wioletta Młyńska. – Wpadłam na pomysł, w jaki sposób można ułatwić pracę doradcom banku i zebrać wszystkie niezbędne dane w jednym miejscu. Idea Bank pozwala pracownikom wpływać na doskonalenie procesów w organizacji, dlatego nie wahałam się wystartować w konkursie. Jestem bardzo ciekawa, jak moje rozwiązanie będzie wyglądać po wdrożeniu – mówi laureatka konkursu, specjalista ds. monitoringu kart.

Kreatywnie po godzinach

Idea Bank dba także o rozwój pasji pracowników poza miejscem pracy. Chętni mogą zapisać się między innymi do sekcji sportowej mieszanych sztuk walki (MMA) czy siatkówki, wziąć udział w maratonach oraz konkursach pierwszej pomocy. Bank wspiera ponadto inicjatywy pracownicze, takie jak akcje krwiodawstwa i rejestracje dawców szpiku kostnego. – W tym roku włączyliśmy się także w akcję „Dwie godziny dla rodziny” oraz zorganizowaliśmy dzień dziecka dla pociech pracowników. Nowością jest projekt „Piątek weekendu początek” – w każdy pierwszy piątek miesiąca pracownicy dzielą się wzajemnie swoimi pasjami, np. umiejętnościami tanecznymi – dodaje Małgorzata Szturmowicz.

Follow by Email
LinkedIn
Share