sr2logo
M1 liderem w kategorii Sieci Centrów Handlowych - Strony Rynku

M1 liderem w kategorii Sieci Centrów Handlowych

8– Decyzją klientów sieć Centrów Handlowych M1 została branżowym liderem. Jaka jest recepta Państwa sukcesu?
– Chciałam serdecznie podziękować za zaufanie, jakim obdarzyli nas nasi klienci. To dla nas wielka radość, ale też wyzwanie, by jeszcze lepiej wykonywać swoją pracę. Opinia klientów to w praktyce jeden z najważniejszych elementów oceny naszego działania. Udany proces budowania świadomości marki i jakości obsługi jest przede wszystkim zasługą ludzi – specjalistów tworzących naszą firmę. Ale to nie wszystko. Poza fantastycznym zespołem liczy się też efekt synergii – współdziałania działów na rzecz wspólnego sukcesu. Wiara, zaangażowanie i drużynowe działanie jest fundamentem funkcjonowania naszej firmy.
– Jak udało się Państwu zbudować tak mocną świadomość marki wśród konsumentów?
– Z pewnością nie bez znaczenia był fakt, że byliśmy w zasadzie pierwszą siecią Centrów Handlowych działającą w tak dużej skali na polskim rynku. A więc doświadczenie. Ale to z pewnością nie wszystko, taką przewagę łatwo jest roztrwonić, stąd nasze aktywne działania w najbardziej czułych obszarach, mających bezpośredni wpływ na działalność operacyjną i szeroko pojęty wizerunek zarządzanych przez nas Centrów Handlowych. Przede wszystkim utrzymujemy bliską i ukierunkowaną na potrzeby partnera współpracę z najemcami, dostawcami usług i podwykonawcami. A więc ścisła współpraca z partnerami. To właśnie dzięki ciężkiej pracy i zbudowanym silnym, trwałym relacjom nasz Dział Najmu tak skutecznie wynajmuje zarządzane przez nas powierzchnie. Dzięki temu zapewniamy naszym klientom stały i szeroki wachlarz usług i produktów, co bezpośrednio wpływa na rozpoznawalność marki. Bardzo ważna jest też kreatywność i odważne wykorzystywanie najnowszych trendów w zakresie komunikacji marketingowej. Przecież Centra Handlowe już dawno przestały być miejscem przeznaczonym tylko do robienia zakupów – bardzo duże znaczenie mają aktywności, dzięki którym utrzymujemy stałą odwiedzalność zarządzanych przez nas obiektów. To, przy tak dynamicznie rozwijającym się rynku, na którym z roku na rok przybywa nowych graczy, wielkie osiągnięcie.
– To prawda, że rynek jest bardzo dynamiczny, wiele obszarów, szczególnie aglomeracje jest już nasyconych obiektami handlowymi, a wciąż mówi się o budowaniu kolejnych. Jak wygląda specyfika Waszej działalności na co dzień, jak oceniacie własne miejsce na tle dynamiki rynkowej Państwa branży?
– W mojej ocenie dynamika rynku jest pozytywnym wyzwaniem, szansą a nie zagrożeniem. Naszą mocną stroną jest bardzo czytelne i konsekwentne pozycjonowanie zarządzanych przez nas Centrów Handlowych. Tylko dopasowanie do wymogów klienta i lokalnej specyfiki obiektu, poparte dokładnymi analizami i znajomością rynku, pozwala osiągnąć sukces. Jak tego dokonujemy? Proszę wybaczyć, że się powtórzę, ale naszą siłę i pozycję rynkową zawdzięczamy kreatywnemu zespołowi, doświadczeniu i doskonałym relacjom z partnerami i klientami.
– Czy jest coś, co wyróżnia M1 na tle pozostałych graczy na rynku nieruchomości komercyjnych?
– To trudne pytanie. Jako Metro Properties, firma zarządzająca wszystkimi Centrami Handlowymi M1 w Polsce, kładziemy szczególny nacisk na komunikowanie naszych mocnych stron. Zarówno tych relatywnie oczywistych, jak bardzo łatwe i dostępne dla klientów parkingi czy wygodna i sprzyjająca zakupom parterowa zabudowa naszych obiektów, ale również tych mniej oczywistych, jak chociażby konsekwentna realizacja strategii marketingowej opartej na stabilnym i przemyślanym tenant – mix najemców. To co nas wyróżnia na tle konkurencji to fakt, że jesteśmy częścią ogromnego międzynarodowego koncernu, stoi za nami bez mała dwudziestoletnie doświadczenie rynkowe, i co ma ogromne znaczenie, odpowiednie zaplecze kapitałowe. Jest jeszcze jeden szczegół, który choćby w relacjach B2B jest bardzo istotny – wszystkie działania, jakie podejmujemy w stosunku do naszych partnerów biznesowych, ale też oczywiście klientów, są zgodne z przyjętymi standardami i najlepszymi praktykami biznesowymi.
W Metro Properties i Centrach Handlowych M1 odpowiada za to program COMPLIANCE.
– Wydaje się, że każda z firm działających w Państwa branży stara się stosować odpowiednie standardy. Proszę wyjaśnić czytelnikom, co kryje się za pojęciem Compliance?
– Compliance to gwarancja, że wszyscy pracownicy Metro Properties i M1 zachowują się zgodnie z przepisami prawa i w swojej pracy kierują się zasadami prowadzenia działalności opracowanymi dla całego koncernu Metro Group. To zobowiązanie do przestrzegania ogólnoeuropejskich wytycznych dotyczących ujednoliconego programu zgodności i kierowanie się odpowiedzialnym i transparentnym zachowaniem na każdym szczeblu codziennego życia biznesowego. To właśnie mocny kręgosłup moralny oraz oparta na szczerości otwartość w komunikacji są elementami legitymizującymi nasze działania, co w efekcie procentuje zaufaniem naszych klientów.
– Jakie są zatem podstawowe wartości Metro Properties?
– Naszym mottem jest poszukiwanie całościowych i strategicznych rozwiązań skutkujących zrównoważonym wzrostem wartości zarządzanych przez nas nieruchomości. Obrazuje to na przykład uzyskanie certyfikacji Breeam In Use z najwyższą oceną „Outstaning”. Tę misję można skutecznie realizować tylko w pełnej zgodzie z przepisami prawnymi i wewnętrznymi regulacjami za pośrednictwem transparentnych działań zamkniętych w zrównoważonym procesie decyzyjnym. To właśnie dzięki konsekwencji i przywiązaniu do zasad od dwudziestu lat budujemy reputację naszej firmy, a szeroko pojęty rynek postrzega nas jako solidnego partnera.

You may also like...