sr2logo
Shell Helix Top Marką! - Strony Rynku

Shell Helix Top Marką!

Oleje silnikowe do samochodów osobowych Shell Helix zostały wyróżnione w ogólnopolskim plebiscycie oceniającym popularność marki w świadomości polskich konsumentów, a tym samym zdobyły najbardziej elitarny tytuł Laur Konsumenta – Top Marka 2017. O tym, co wpłynęło na wybór konsumentów oraz wyróżnia oleje Shell Helix na tle innych produktów dostępnych na polskim rynku, mówi Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży Shell Polska.

 

11– Oleje Shell są na topie niezmiennie od wielu lat. Jak udaje się Państwu utrzymać tak wysoką pozycję na tak konkurencyjnym rynku?
– Shell ma na swoim koncie ponad 75 lat doświadczeń w dziedzinie badań nad środkami smarnymi. Nadal jednak 200 specjalistów skupionych w 6 laboratoriach Shell na świecie stale pracuje nad opracowaniem nowych, innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie aktywnego oczyszczania i ochrony silników. Roczne nakłady na badania i rozwój sięgają dziesiątek milionów dolarów. No i to co najważniejsze – produkty Shell Helix są najbardziej zaawansowanymi technologicznie olejami silnikowymi, jakie kiedykolwiek wyprodukował nasz koncern. Ponadto, posiadają atesty wiodących producentów samochodów i są szeroko stosowane jako oleje do fabrycznego zalewania silników.
– Czy to właśnie technologia wyróżnia Shell Helix na tle innych olejów?
– Dokładnie tak – to właśnie rewolucyjna technologia produkcji opracowana na bazie 3500 patentów wyróżnia oleje Shell Helix. Oleje są produkowane z gazu ziemnego, przy wykorzystaniu Technologii
Shell PurePlus, która umożliwia uzyskanie czystej i klarownej bazy olejowej, praktycznie pozbawionej wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej. Wyprodukowane w tej technologii oleje bazowe cechują się lepszą stabilnością lepkości dzięki niespotykanie wysokiemu wskaźnikowi lepkości,
niższym współczynnikiem tarcia oraz mniejszą lotnością w porównaniu z tradycyjnymi olejami bazowymi grupy II i grupy III.
– Co to oznacza dla klientów?
– Klienci wlewając olej Shell Helix mogą być pewni, że chronią silnik swojego samochodu, a dobry stan techniczny i niska awaryjność silnika mają kluczowe znaczenie, nie tylko dla zawodowych kierowców. Przekładają się one bezpośrednio na komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Za sprawą składu chemicznego i budowy molekularnej oleje te zachowują doskonałe właściwości smarne przez cały okres eksploatacji. Dodatkowo, zapobiegają powstawaniu szlamu zapychającego przewody olejowe i tym samym utrzymują silnik w czystości przez długie lata. Ponadto, Technologia Shell PurePlus ogranicza parowanie oleju w czasie eksploatacji. Zamiast ponad 20% ubytku, olej syntetyczny traci mniej niż 10% swojej objętości.
– Jak zatem wybrać najlepszy olej silnikowy?
– Należy wybrać olej zalecany przez producenta pojazdu – tę informację znajdziemy w książce serwisowej i instrukcji obsługi. Aby ułatwić dobór odpowiedniego oleju, eksperci Shell przygotowali zaawansowane narzędzie internetowe – Shell LubeMatch. Po wpisaniu podstawowych parametrów auta – marki, modelu, rocznika i wersji – system wyświetli rekomendowane środki smarne, wraz z kartą techniczną i charakterystyką produktu, oraz wskazówki dotyczące częstotliwości wymiany oleju i dodatkowe uwagi producentów.
– Jak Shell radzi sobie z nowymi wymaganiami stawianymi przez producentów nowoczesnych silników?
– Coraz bardziej skomplikowane i precyzyjne modele silników wymagają coraz lepszej ochrony, a tym samym modyfikowania składu olejów. Dlatego w Shell stale pracujemy nad kolejnymi generacjami olejów. Tworzymy środki smarne optymalnie odpowiadające wymaganiom rynku samochodowego. A takie tytuły jak Top Marka to dla nas jednoznaczne potwierdzenie, że podejmowane przez nas działania i oferowane produkty spełniają wymagania naszych klientów.


1. W oparciu o wyniki testu Sequence VG pod kątem szlamu z wykorzystaniem 0W-40
2. W porównaniu ze specyfikacją API SN i w oparciu o testy silnikowe według Sequence IVA i Sequence VIII przeprowadzone w niezależnym laboratorium
3.  W porównaniu ze specyfikacją API SN i w oparciu o test utleniania Sequence IIIG
4.  W oparciu o test lotności ASTM D5800 NOACK

Follow by Email
LinkedIn
Share