sr2logo
Play wyznacza trendy! - Strony Rynku

Play wyznacza trendy!

W starożytnych Grecji i Rzymie wieńcem laurowym nagradzano zwycięzców igrzysk. Na przestrzeni lat stał się on symbolem nie tylko zwycięstwa, ale również wybitnych osiągnięć w różnych dziedzinach życia. Dziś złoty Laur Klienta przyznawany jest najpopularniejszym firmom w danej kategorii oraz markom, którym ufają klienci.
Wspólnym mianownikiem tych wyróżnień jest to, że otrzymują je najlepsi, zwykle „pierwsi” w swojej dziedzinie.Play już po raz szósty świętuje przyznanie złotego Lauru Klienta. Nieprzerwanie od 2011 roku w głosowaniu w ramach tej nagrody klienci przyznają operatorowi pierwsze miejsce w trzech głównych kategoriach: sieci komórkowe na abonament, prepaidowe sieci komórkowe, mobilny dostęp do Internetu. Zwycięstwo w plebiscycie klientów z pewnością ma wiele wspólnego z „byciem pierwszym”, biorąc pod uwagę wiele aspektów działania Play na rynku telekomunikacyjnym.

720

Pierwsze wyzwanie

Już od początku swojego istnienia „fioletowy operator” był pionierem, wyznaczającym rynkowe trendy. Dzięki niemu, w ciągu zaledwie kilku lat, Polacy mogli całkowicie zmienić swoje podejście do korzystania z telefonów. Play jako pierwszy podjął (skutecznie!) próbę rozbicia „zastanego rynku”, na którym przez dłuższy czas funkcjonowało jedynie trzech dużych, nieskorych do zmian operatorów. Pojawienie się i sukcesy tej firmy ucieszyły nie tylko jej władze, ale i wszystkich użytkowników telefonów komórkowych. Oznaczały bowiem, że rynek zaczął się zmieniać na korzyść klientów.

Powiew świeżości

Play Fresh to oferta Play, którą jako pierwszą można uznać za rewolucję na rynku. Ustalony w 2009 roku na poziomie 0,29 zł koszt minuty połączenia pozostaje aktualnym rozwiązaniem nawet w dziś wprowadzanych ofertach. Sama taryfa Play Fresh niezmiennie cieszy się popularnością. Klienci wciąż z niej aktywnie korzystają. Atrakcyjność tej oferty była dodatkowo zwiększona poprzez premie i bonusy. Dzięki niej klienci po raz pierwszy mogli otrzymywać dodatkowe pakiety minut, SMS-ów lub danych za każde doładowanie konta.

Za darmo tu, za darmo tam

W 2009 roku konsultanci w salonach Play zaczęli pytać: „Czy Pana/Pani rodzina i znajomi są już w Play?”. Początkowo klienci wydawali się nieco zdezorientowani, ale wbrew pozorom, takie pytanie miało proste uzasadnienie. Właśnie wtedy Play wprowadził nowatorską na owe czasy usługę Stan Darmowy, początkowo wyłącznie dla klientów abonamentowych. Umożliwiała ona całkowicie bezpłatne rozmowy pomiędzy klientami Play i zaowocowała licznymi poleceniami wśród klientów najmłodszego z tzw. Wielkiej Czwórki. „Przejdź do Play, będziemy mieli do siebie za darmo” – stało się poważnym argumentem rozważanym przed decyzją o wyborze operatora. Stan Darmowy powrócił niedawno, już jako absolutny standard, całkowicie bezpłatny dla niemal wszystkich klientów ofert głosowych w Play.
Po rozmowach wewnątrz sieci w 2012 roku przyszedł czas na wszystkie rozmowy i SMS-y w kraju. Ogłoszona wczesną wiosną Formuła 4.0 była na tyle rewolucyjną i wyjątkową ofertą, że konkurencja w pośpiechu kopiowała rozwiązania w niej zawarte. Cztery lata od tego wydarzenia większość klientów nie chce już pamiętać, że wcześniej były jakieś limity, salda, pakiety minut. „UNLIMITED” – słowo, które znalazło się w nazwach kolejnej grupy ofert Play, spodobało się użytkownikom. Teraz pytanie podczas zakupu oferty nie brzmi: „Czy będę miał coś nielimitowane?”, ale: „Co będę miał nielimitowane?”. Wolność korzystania z usług telekomunikacyjnych, to tę wartość bez wątpienia Play jako pierwszy wniósł na nasz rynek.

MNP, RWK, KDR – te skróty niosą korzyści

Od początku swojego istnienia na rynku fioletowy operator podkreślał, że klienci powinni mieć jak największą swobodę. Zarówno pod kątem wyboru ofert i usług, jak i korzystania z nich w sieci tego bądź innego operatora. MNP, czyli proces przenoszenia numeru, początkowo wspierany był promocyjnie wyłącznie przez Play. Może dlatego od ponad 7 lat Play pozostaje liderem pod kątem liczby przeniesionych do sieci numerów.
Pozycję „przodownika” najmłodszy operator zawdzięcza między innymi takim ofertom, jak Play na Kartę – Rok Ważności Konta. To pierwsze na rynku rozwiązanie, które pozwalało klientom prepaid utrzymywać przez dłuższy czas numer bez doładowań lub aktywności na koncie. Co ważne, nie jest ono w żaden sposób dodatkowo płatne.
Wreszcie Play jeszcze na długo przez Programem 500+ zaczął wspierać polskie rodziny. Taryfa Formuła Rodzina była pierwszym tego typu rozwiązaniem dostępnym dla klientów. Pozwala ona znacznie obniżyć nakłady na usługi telekomunikacyjne w ramach rodziny czy też grupy znajomych. Ponadto można w niej skorzystać z benefitu dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny w postaci dwóch dodatkowych, darmowych kart SIM.

Co komu w duszy gra

Najnowszym hitem ofertowym jest Tidal. Swobodny, bezpłatny dostęp do jednego z najlepszych serwisów streamingowych – to klienci Play otrzymali jako pierwsi w Polsce za darmo. Jest to wyraz nie tylko sprawności negocjatorów i marketingowców z centrali firmy, ale przede wszystkim to kolejny dowód, że Play chodzi o coś więcej niż sprzedaż minut, SMS-ów i GB-ów danych. Zresztą, przykładów na to można znaleźć znacznie więcej.

Już nie telefon, teraz smartfon

Narzędziem, które miało wspierać wolność klientów Play, stał się smartfon. Szeroko zakrojony program „smartfonizacji” Polski pod nazwą „Testuj Smartfona” przekonał tysiące użytkowników, że telefon nie musi służyć tylko do rozmów, SMS-ów i jako budzik. Od dłuższego czasu ponad 90% aparatów sprzedawanych w sieci Play to smartfony. Dziś nie wyobrażamy sobie bez nich życia. Kilka lat temu nie było to takie oczywiste.
Internet Mobilny przestaje być luksusem

Smartfony oraz pierwsza łatwo dostępna oferta Internetu Mobilnego Play Online miały dać klientom wyraźny sygnał – Internet Mobilny nie musi być luksusem. Nieograniczony miejscem dostęp do sieci to coś, czego możecie oczekiwać, co operator powinien dostarczać. Ta zachęta wyjątkowo mocno zapisuje się w głowach klientów Play. Do dziś odpowiadają oni za największą część transmisji danych w sieciach komórkowych.

Jakością sieci operator stoi

Przez pewien czas po swoim komercyjnym starcie Play postrzegany był jako operator o najlepszym zasięgu na terenie dużych miast, ponieważ przede wszystkim tam koncentrował swoje nadajniki. Takie myślenie stopniowo ulegało zmianie, a z czasem całkowicie się zatarło. Najszybszy rozwój własnej sieci stacji bazowych uzupełniony został tzw. roamingiem krajowym. Play, jako pierwszy, zaoferował klientom dostęp nie tylko do własnej sieci, ale również do sieci pozostałych operatorów.
Jakość transmisji danych często bywa przez klientów utożsamiana z prędkością. I tutaj Play był jednym z pierwszych, którzy oferowali najlepsze rozwiązania. Najpierw spektakularny program wdrożenia sieci 4G LTE, a w marcu 2016 roku nowej – 4G LTE ULTRA, przenoszącej jakość korzystania z Internetu Mobilnego w zupełnie inny wymiar.

Nie pierwszy raz Play gra fair

Przez niemal 10 lat obecności na rynku Play już mocno okrzepł, przestał być „tym czwartym”. Nie porzucił jednak swoich ideałów – swobody i wolności wyboru dla klientów. Najlepszym tego dowodem jest program Fair Play, w ramach którego klient może zmienić zdanie co do wybranej oferty bądź telefonu (zmieniając je na inne bądź całkowicie rezygnując). Pierwszy raz operator mówi klientom „możesz zmienić zdanie”, a nie wiąże ich od razu wielomiesięcznym zobowiązaniem.

Bycie pierwszym to nie pierwszyzna

Historia Play to historia bycia pierwszym. Nieważne, czy chodzi o przenoszenie numerów, czy głosowanie klientów w ramach złotego Lauru, czy wprowadzenie jakiejś z usług. Play od początku swojego istnienia po dziś dzień wyznacza trendy i standardy na rynku. Klientom pokazuje, czego mogą oczekiwać w kontekście obsługi klienta i oferty. Konkurencji zaś, jak powinno się to robić. Kwestią czasu pozostaje zdobycie pierwszego miejsca na całym rynku. W końcu dla Play bycie pierwszym to nie są tylko marzenia, to codzienność.

 

Follow by Email
LinkedIn
Share