sr2logo
Stawiamy na rozwój - Strony Rynku

Stawiamy na rozwój

Z Emilią Urich, Dyrektorem Personalnym firmy Atena Usługi Informatyczne i Finansowe S.A., rozmawia Tina Dej.

Z Emilią Urich, Dyrektorem Personalnym firmy Atena Usługi Informatyczne i Finansowe S.A., rozmawia Tina Dej.

– Gratulacje, firma Atena została nagrodzona tytułem Solidny Pracodawca Roku w kategorii ogólnopolskiej. Czym dla Państwa jest to wyróżnienie?
– To wyraz uznania dla naszych działań w obszarze zarządzania pracownikami. Ponad rok temu wśród strategicznych celów Ateny znalazły się te dotyczące satysfakcji pracowników, optymalizacji procesów rekrutacji i wizerunku firmy jako pracodawcy. Podporządkowaliśmy tym celom wiele działań w firmie. Dowodem na to, że jesteśmy skuteczni są wyniki badań satysfakcji – ponad 70% pracowników Ateny jest bardzo zadowolonych z pracy, a ponad 80% poleciłoby Atenę swoim znajomym. Godło Solidny Pracodawca umacnia nas w przekonaniu, że sporo dobrej roboty za nami, ale i dopinguje nas do stawiania sobie coraz bardziej ambitnych celów. Jest to też dla nas zobowiązanie wobec pracowników i klientów Ateny. Wiemy, że w naszej branży dobrze przygotowany do pracy i zadowolony zespół zmotywowanych ludzi potrafi doskonale zaspokoić potrzeby klienta i dostarczyć mu najlepsze rozwiązania.
– Jak wygląda specyfika działalności firmy na co dzień?
– Atena projektuje, wytwarza i wdraża systemy informatyczne przede wszystkim dla firm ubezpieczeniowych. Wśród dostawców IT dla sektora ubezpieczeń Atena od lat znajduje się w czołówce rankingu TOP 200 przygotowywanego przez „Computerworld”. Specyfika branży determinuje nasze podejście do pozyskiwania i rozwoju pracowników. Nasi ludzie muszą być ekspertami IT, specjalistami w zakresie procesów biznesowych oraz mieć doskonałe umiejętności komunikacyjne.
– Czym firma Atena jako pracodawca może zachęcić potencjalnego pracownika?
– Mamy szczęście, że nasi ludzie to pasjonaci w pracy i poza nią. Dbamy o rozwój naszych pracowników, oferując możliwość podnoszenia kwalifikacji poprzez szkolenia, egzaminy, certyfikacje, programy rozwojowe i udział w konferencjach branżowych. W 2015 roku w szkoleniach spe­cjalistycznych wzięło udział ponad 40% pracowników Ateny. Gwarantujemy ambitne zawodowe wyzwania. Mamy propozycje zarówno dla doświadczonych specjalistów, jak i utalentowanych praktykantów, którzy dopiero rozpoczynają karierę. Bardzo cenioną inicjatywą są półkolonie dla dzieci naszych pracowników w czasie zimowych i letnich wakacji. Tworzymy także dobre śro­dowisko dla sportowych pasjonatów, umożliwiając życie w równowadze – po prostu mamy dobry klimat.
– Jakie plany na przyszłość?
– Będziemy kontynuować działania, które się już sprawdziły i chcemy mocno postawić na rozwój pracowników. Będziemy więc prowadzić nadal lubiane i doceniane przez pracowników projekty rozwojowe, takie jak Akademia Menedżera Projektu i Kreatywności oraz wspierać pasje sportowe. Ponadto zamierzamy wprowadzić ścieżki karier na kluczowe stanowiska i rozpocząć Akademię Menedżera. Celem na 2016 rok jest też wzmocnienie kultury współpracy. Nowym projektem będzie działanie edukacyjne na rzecz społeczności trójmiejskiej. Rozpoczynamy projekt edukacyjny skierowany do rodziców, poświęcony ochronie dzieci przed zagrożeniami w Internecie.

Follow by Email
LinkedIn
Share