sr2logo
Navo Orbico – siła synergii w dystrybucji FMCG - Strony Rynku

Navo Orbico – siła synergii w dystrybucji FMCG

9Posiadająca ponad 25-letnią historię w dystrybucji FMCG na polskim rynku firma NAVO PGD w ubiegłym roku zyskała strategicznego inwestora i weszła w skład wywodzącej się z Chorwacji Grupy Orbico. Nowa spółka z o.o. pod nazwą Navo Orbico rozpoczęła działalność 1 lipca 2014 r.

Navo do momentu połączenia z Orbico koncentrowało się na rynku polskim, odnosząc sukcesy jako strategiczny partner Procter&Gamble i innych producentów na rynkach FMCG, AGD i farmaceutycznym. Grupa Orbico z kolei postawiła na ekspansję terytorialną i rozszerzała zasięg swojej działalności z rodzimej Chorwacji na kolejne rynki, aby objąć zasięgiem 17 krajów Europy Środkowej i Zachodniej, zajmując się szeroką dystrybucją markowych produktów konsumpcyjnych. Przed fuzją z Navo, w Polsce Grupa Orbico zajmowała się dystrybucją marki Wella Professional. Połączenie firm otworzyło zupełnie nowe, ogromne możliwości rozwoju portfolio i biznesu.

– Dążeniem Navo jest umacnianie pozycji na rynku dystrybucyjnym w Polsce i dalszy rozwój, w tym ekspansja zagraniczna. Znaleźliśmy partnera inwestycyjnego, który rozumie nasz biznes, teraz zakładamy uzyskanie znaczącego efektu synergii. Portfolia dystrybuowanych produktów się uzupełniają, przez co nasza oferta będzie coraz szersza. Dzięki większej skali uzyskamy wyższą efektywność ekonomiczną i staniemy się jeszcze bardziej konkurencyjnym dostawcą. Przepływ know-how pozwoli obu firmom korzystać ze sprawdzonych, często unikatowych rozwiązań. Wreszcie – dzięki silniejszemu zapleczu finansowemu – będziemy mogli wspólnie realizować duże projekty rozwojowe w Polsce i poza jej granicami – mówi wiceprezes zarządu Roman Gajczewski.

Ważnym czynnikiem sukcesu fuzji okazała się daleko idąca spójność kultur organizacyjnych Navo i Orbico, która ułatwiła proces integracji. Obie firmy wyrosły na podobnych korzeniach – biznesu budowanego w sposób rodzinny, gdzie ceniona jest praca zespołowa, inicjatywy oddolne, autorskie narzędzia, a przede wszystkim kompetencje pracowników. Rola wykwalifikowanego zespołu jest podkreślana jako kluczowa i niezbędna w osiąganiu dobrych wyników biznesowych, a pracownicy są tu traktowani jako najcenniejsze dobro. Firma posiada wysoko rozwinięte standardy HR, na które składają się rozwiązania wypracowane przez długie lata w Polsce. Jednym z wielu przykładów jest autorski System Kształtowania Kompetencji, wspierający kompleksowo zarządzanie karierą pracowników. Te rozwiązania są aktualnie wspierane i uzupełniane przez narzędzia i projekty międzynarodowe, realizowane w całej Grupie Orbico.

– System Kształtowania Kompetencji, którym objęte jest 100% załogi, wpasował się idealnie w filozofię myślenia o rozwoju pracowników Grupy Orbico. W najbliższym czasie, obok sprawdzonych rozwiązań takich jak oceny okresowe, czy ukierunkowane na eliminowanie luk kompetencyjnych szkolenia, będziemy wdrażali nowe projekty – na przykład grupowy projekt rekrutacji i rozwoju trenerów wewnętrznych dla Działu Sprzedaży – mówi Aneta Godzwon, dyrektor personalny. Przed naszymi pracownikami pojawiają też się możliwości rozwoju kariery w strukturach międzynarodowych, co przed fuzją w warunkach firmy działającej wyłącznie na polskim rynku było oczywiście niemożliwe – dodaje dyrektor HR.

To wszystko sprawia, że przed Navo Orbico stoją dziś lepsze perspektywy niż kiedykolwiek wcześniej. Sukces firmy ma swoje odzwierciedlenie także na rynku pracy. Spółka staje się coraz bardziej atrakcyjnym i pożądanym pracodawcą dla osób wiążących karierę z sektorem sprzedaży, dystrybucji, czy marketingu w branży FMCG. Firma po raz trzeci uzyskała tytuł Solidnego Pracodawcy, co jest powodem do dumy oraz zewnętrznym potwierdzeniem skuteczności i wagi, jaką Navo Orbico przykłada do działań w sferze HR.

Follow by Email
LinkedIn
Share